Волинська ікона: дослідження та реставрація. Вип. 24
Розділ:
Наукові збірники
,
Релігія
,
Культура та мистецтво
Мова документу: українська, польська, білоруська
Рік видання: 2017
Волинська ікона: дослідження та реставрація. Науковий збірник. Випуск 24. Матеріали ХХІV Міжнародної наукової конференції, присвяченої 350-річчю від дня народження Йова Кондзелевича, м. Луцьк, 19 – 20 жовтня 2017 року. Упоряд. Т. Єлісєєва, Є. Ковальчук. – Луцьк, 2017. – 263 с., іл.
Анотація:
Науковий збірник містить матеріали ХХІV Міжнародної наукової конференції, присвяченої 350-річчю від дня народження Йова Кондзелевича „Волинська ікона: дослідження та реставрація”, яка відбулася 19–20 жовтня 2017 року в м. Луцьку. До збірника включені доповіді та повідомлення з дослідження та реставрації іконопису, вивчення пам’яток сакрального мистецтва Волині. Окремий розділ збірника присвячений Йову Кондзелевичу. Видання розраховане на вчених, мистецтвознавців, музейних працівників, реставраторів, усіх, хто цікавиться мистецькою культурою України.
Зміст:
РОЗДІЛ І. ДО 350-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ЙОВА КОНДЗЕЛЕВИЧА
ЄЛІСЄЄВА Тетяна, м. Луцьк
Іконографічна програма одвірок царських і дияконських врат 1696 р. з с. Городище Луцького району .............................................................. 3
ОБУХОВИЧ Лариса, м. Луцьк
Автопортрет на іконах Йова Кондзелевича ................................................... 16
ОБУХОВИЧ Лариса, м. Луцьк
Ікона „Святі Яким та Анна” з села Новосілки Турійського району Волинської області в контексті творчості Йова Кондзелевича ..................................................... 21
ГЕЛИТОВИЧ Марія, м. Львів
Храмова ікона „Успіння Пресвятої Богородиці” та ікони апостольського ряду з іконостаса церкви Білостоцького монастиря .............................................................. 32
ЄФІМЕНКО Любов, м. Київ
Рентгенографічні дослідження фрагментів іконостасу с. Городище. До питання авторства Йова Кондзелевича ....................................................... 36
КОЗАК Олена, м. Львів
Дослідження хімічного складу матеріальних складових живопису ікон із спадщини Йова Кондзелевича ......................................................... 46
СЛОТА (ЄРШОВА) Катерина, м. Київ
Спогади про реставрацію ікони Йова Кондзелевича „Святий великомученик Георгій” біля 1730 р. з села Окорськ Локачинського району Волинської області ....................................... 51
КОВАЛЬЧУК Євгенія, м. Луцьк
Тема Йова Кондзелевича у виданнях Волинського краєзнавчого музею. До питання бібліографії ......................................................................... 54
РОЗДІЛ ІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ ТА РЕСТАВРАЦІЯ ІКОНОПИСУ
ІІ.1. ІКОНОПИС
АЛЕКСАНДРОВИЧ Володимир, м. Львів
Пізньосередньовічні волинські ікони Богородиці з Емануїлом ...................................................... 61
БУРКОВСЬКА Любов, м. Київ
Волинська ікона „Богородиця з Еммануїлом” (1677): особливості іконографії та образності ...................................................... 74
КАРПЮК Людмила, м. Луцьк
Ікона „Св. Пророк Ілля” з колекції Музею волинської ікони у контексті українського сакрального мистецтва .................................................... 81
МОСКАЛЮК Ірина, м. Луцьк
Тема ангелів на іконах Богородиці XVII - поч. XIX ст. з колекції Музею волинської ікони ............................. 88
БЕНДЮК Микола, м. Острог
Намісний ряд виготовлений в Острозькій іконописній майстерні................................................ 100
ПУЦКО Василь, м. Калуга, Росія
Ліснянський кам’яний рельєф – відтворення ікони Холмської Богородиці.................................. 104
ТРАВКІНА Ольга, м. Чернігів
Чудотворна ікона Чернігівщини „Троїцько-Іллінська Богородиця” .............................................. 109
МІЛЯЄВА Людмила, м. Київ
Ars moriendi ................................................................... 116
ШУЛІКА Вячеслав, м. Харків
Слобожанський іконостас другої половини XVII ст.: деісусний ярус.......................................... 122
СЬОМАК Оксана, м. Київ
Ікона „Різдва Христова” з Переяслав-Хмельницького району Київської області в колекції Національного художнього музею України: до джерел іконографії ......................................... 129
ФЛІКОП-СВІТА Галіна, г. Мінск, Беларусь
Святочны чын Аброўскага іканастаса (сярэдзіна XVIIІ ст.): іканаграфічныя першакрыніцы абразоў ......................................................... 137
КАРЭЛІН Уладзімір, МЕЛЬНІКАЎ Мікалай, г. Мінск, Беларусь
Абразы „Дэісус” у іканапісу Беларусі ........................................................................ 146
ДУНДЯК Ірина, м. Івано-Франківськ
Зображення св. Юрія у творчості українських нонкомформістів др. пол. ХХ ст.: пошук аналогій та трансформація іконографії .............................................................................. 152
ІІ.2. РЕСТАВРАЦІЯ
МИТКІВСЬКА Тетяна, КОВАЛЬ Елеонора, РЕГЕДА Любов, м. Київ
Результати мікологічних досліджень деяких пам’яток сакрального мистецтва Волинського краєзнавчого музею ...................................................... 159
ПАВЛЕНКО Олександра, м. Львів
Дослідження умов зберігання та стану збереження ікон у музеях волинського реґіону ........................... 164
КОРИТНЯНСЬКА Вікторія, м. Одеса
Ікона та деякі представники типу Arthropoda в умовах житлового приміщення людини ........................... 172
АСАУЛОВА Олена, м. Київ
Хіміко-технологічне дослідження матеріалів сакрального твору кінця XVIIIст. – ікони „Архангел Михаїл” ................................................................... 176
ШЕВЧЕНКО Наталія, м. Київ
Хіміко-технологічне дослідження поліхромного розпису фрагменту іконостасу ХVІІ ст. – правої стулки Царських одвірок з колекції Музею волинської ікони (м. Луцьк)………………………………...... 180
РОЗДІЛ ІІІ. ДО ВИВЧЕННЯ ПАМ’ЯТОК САКРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА
МЕЛЬНИК Віктор, м. Львів
Вивчення пам’яток монументального малярства Волині княжої доби на основі археологічних джерел .................................................................... 187
МІЛЯЄВА Людмила, м. Київ
Знову про „Архієрейський Служебник – Требник” 1632 р. ........................................... 195
КУШПЕТЮК Олена, м. Луцьк
Церковне музейництво Волині (на прикладі давньосховищ Волинської губернії) ....................... 204
АЛЕКСАНДРОВИЧ Володимир, м. Львів
Портрети Ганни Гойської. З приводу застарілої містифікації щодо іконографії благодійниці Почаївського монастиря ....................................................................... 215
ОСТАПЮК Олександр, м. Любомль
З історії Іоано-Богословської церкви с. Штунь Любомльського району..................................... 220
SYGOWSKI Pawel, Lublin, Polska
CERkiew p.w. Św. Michała Archanioła w Zaczerneczu w XVIII w. i jej unicki ikonostas ................. 232
ФЕДОРІВ Тетяна, м. Збараж
Загальний огляд колекції літографій з фондів Національного заповідника „Замки Тернопілля”.......................................................................... 240
ГАНУСЕВИЧ Наталія, м. Збараж
Чудотворні ікони Збаражчини в контексті відродження паломницької культури сучасної України .................................................................. 244
ТРЕМБІЦЬКИЙ Анатолій, м. Хмельницький
Виносна „дівоча” ікона ............................................................................. 248
МАРТИНЮК Мілада, м. Бердичів
Вишита ікона: сакральне мистецтво чи дань моді? .................................................................... 251
ОГНЕВА Елена, г. Луцк
Музей как пространство толерантности и доверия.................................................................... 255
АВТОРИ ЗБІРНИКА................................................................................. 257
Джерело:
Волинський краєзнавчий музей