Читальна зала


Волинська ікона: дослідження та реставрація. Вип. 22

Розділ:

Мова документу: українська, польська, білоруська

Рік видання: 2015

Волинська ікона: дослідження та реставрація. Науковий збірник. Випуск 22. Матеріали ХХІІ міжнародної наукової конференції, м. Луцьк, 21 – 22 жовтня 2015 року. Упоряд. Т. Єлісєєва, Є. Ковальчук. – Луцьк, 2015. – 226 с., іл.

Анотація:

Науковий збірник містить матеріали ХХІІ міжнародної наукової конференції „Волинська ікона: дослідження та реставрація”, яка відбулася 21–22 жовтня 2015 року в м. Луцьку. До збірника включені доповіді та повідомлення з дослідження та реставрації іконопису, вивчення пам’яток сакрального мистецтва Волині. Видання розраховане на вчених, мистецтвознавців, музейних працівників, реставраторів, усіх, хто цікавиться мистецькою культурою України.


Зміст:

РОЗДІЛ І. ВОЛИНСЬКА ІКОНА: ДОСЛІДЖЕННЯ ТА РЕСТАВРАЦІЯ

АЛЕКСАНДРОВИЧ Володимир, м. Львів
Малярство середньовічного Луцька ................................................................................................ 3

БУРКОВСЬКА Любов, м. Київ
Волинська ікона „Старозавітна Трійця” середини ХVІІ ст. з колекції Національного музею народної архітектури і побуту України ......................................... 24

КАРПЮК Людмила, м. Луцьк
Ікона „Воздвиження Чесного Хреста” з малярської спадщини „Волинського іконописця 1630 року” .............................................................................................. 30

ОТКОВИЧ Тарас, м. Львів
Творча спадщина Йова Кондзелевича і майстрів його кола у збірці Музею волинської ікони в Луцьку .................................................................................................. 35

БЕНДЮК Микола, м. Острог
Волинські ікони „Непорочне зачаття” та „Коронування Богородиці” ........................................... 46

ПУЦКО Василь, м. Калуга, Росія
Місце Волині у розвитку українського іконопису ........................................................................... 52

ПУЦКО Василь, м. Калуга, Росія
Проблеми регіональної характеристики волинського іконопису.................................................... 55

ЗІНЧУК Ольга, м. Львів
Ікона „Святий Миколай” ХVІІ ст. (?) із фондової збірки Волинського краєзнавчого музею у м. Луцьк. Дослідження та проведення консерваційних заходів ..................................................................... 60

ЛІНИНСЬКИЙ Андрій, м. Коломия
„Святі Іван Богослов та Кирило Александрійський” – консервація та реставрація ікони 1691 року з околиць Луцька ............................................................................... 65

ГОРДА-ЦИБКО Ольга, м. Львів
Волинська ікона „Святий Юрій Змієборець” XVIII століття зі збірки Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького (дослідження і реставрація) .................................... 68

АСАУЛОВА Олена, м. Київ
Хіміко-технологічне дослідження матеріалів сакральної пам’ятки XVII cт. – ікони „Святий Георгій-Змієборець” .............................................................. 73

ЄФІМЕНКО Любов, м. Київ
Виявлення прихованих зображень методом рентгенографії на прикладі ікони „Христос Боремельський” із фондового зібрання Музею волинської ікони .................................. 77

ХОДАК Ірина, м. Київ
Експедиції Данила Щербаківського: кілька зауваг до каталогу волинських ікон Національного художнього музею України .................................................................................... 79

РОЗДІЛ ІІ. ПАМ’ЯТКИ САКРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА: ДОСЛІДЖЕННЯ ТА РЕСТАВРАЦІЯ

МЕЛЬНИК Віктор, м. Львів
Стінопис скельного монастиря у Бакоті ........................................................................................ 86

ШЕВЛЮГА Олександра, м. Київ
Образ „Христос на троні” в українських низьких іконостасах ...................................................... 89

ГЕЛИТОВИЧ Марія, м. Львів
Ікони „Архангел Михаїл з діяннями” у колекції Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького............................................................................................... 100

КОСІВ Роксолана, м. Львів
Твори майстра ікони „Собору Пресвятої Богородиці” останньої третини XVII cт. з Трушевичів на Старосамбірщині та його середовища ................................. 108

ФЕДОРІВ Тетяна, м. Збараж
Ікони Ісуса Христа та Богородиці у стаціонарній експозиції замкового палацу м. Збаража ........................................................................................................................116

ПРИЙМИЧ Михайло, м. Ужгород
Ікони „Майстра іконостасів з околиць Славська”. Питання локалізації та періодизації.............. 122

ЯРОШЕВИЧ Александр, г. Минск, Беларусь
Алтарный образ „Богоматери Сокальской” из коллекции Национального художественного музея Беларуси ...................................................................... 129

КАРЭЛІН Уладзімір, МЕЛЬНІКАЎ Мікалай, г. Мінск, Беларусь
Засталіся толькі на фотаздымках ................................................................................................ 130

ФЛІКОП-СВІТА Галіна, г. Мінск, Беларусь
Абраз „Ян Хрысціцель” з в. Дубянец: высвятленне паходжання незвычайнай іканаграфіі ....... 135

ШЕВЧЕНКО Наталія, м. Київ
Особливості застосування техніки „золотого лаку” в поліхромному розписі храмових пам’яток дерев’яної пластики 17-19 ст. з колекції Музею волинської ікони ............... 141

БІЛЕЦЬКА-ЗВАРИЧ Мирослава, м. Львів
Дослідження і реставрація полотна „Матір Божа” (Мадонна з немовлям) кін. XIX – поч. XX ст. авторства Франца фон Дефреггера з Державного історико-культурного заповідника м. Бережани........................................................................... 146

ПАСЬ Наталія, м. Камінь-Каширський
Збірка сакральних пам’яток Камінь-Каширського краєзнавчого музею.................................... 150

ПОДВОРНА Лілія, м. Донецьк
Сторінка з історії збірки сакрального мистецтва Донецького художнього музею: ікона „Богородиця Неопалима Купина” ........................................................................... 153

КЛИМЧУК Андрій, м. Рівне
Матір Божа Клеванська ............................................................................................................... 161

ШУЛИКА Вячеслав, г. Харьков
Иконостасы Харьковской иконостасной фабрики Фердинанда и Виктора Соммавилла ............ 163

ГУЛЬКО Геннадій, м. Луцьк
Нові знахідки на Волині міднолитих іконок та складнів .............................................................. 170

ОБУХОВИЧ Лариса, м. Луцьк
Ікони Луцького Свято-Троїцького собору..................................................................................... 176

РОЗДІЛ ІІІ. МАТЕРІАЛИ ДО ВИВЧЕННЯ САКРАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА

КОСТЮК Степан, м. Тернопіль
Фонд Павла Жолтовського у Тернопільському обласному краєзнавчому музеї ........................ 180

КОВАЛЬЧУК Євгенія, м. Луцьк
Історіографія та джерельна база дослідження творів волинського іконопису у збірці Національного музею народної архітектури і побуту України ........................................... 182

МАЗУРИК Юрій, ГУЛЬКО Геннадій, м. Луцьк
Нові знахідки енколпіонів на Волині у 2015 році........................................................................... 189

ОСТАПЮК Олександр, м. Любомль
З історії церкви с. Ростань Шацького району .............................................................................. 193

SYGOWSKI Pawel, Lublin, Polska
Cerkiew we wsi Wiszniów koło Lubomla w XVIII w., w świetle dokumentów wizytacji dekanatu lubomelskiego unickiej diecezji chełmskiej z Archiwum Państwowego w Lublinie .................................................. 198

GIL Andrzej, Lublin, Polska
Bazyliaсska cerkiew w Poddкbcach koіo Јucka. Przyczyny i konteksty fundacji ............................. 202

БОБРИК Вітольд, м. Сєдльце, Польща
Стан Янівської колегіати у 1919 році ............................................................................................ 207

ГАНУСЕВИЧ Наталія, м. Збараж
Храм Святого Антонія – пам’ятка епохи бароко міста Збаража ............................................... 214

АВТОРИ ЗБІРНИКА................................................................................................................ 219

 

Джерело:
Волинський краєзнавчий музей 

2023-03-24
Переглянути документ
Завантажити